Hunajayhtymä pyrkii kaikessa toiminnassaan noudattamaan aidon hyvän tekemisen ohjenuoraa. Uusimpana aluevaltauksena Hunajayhtymä lanseeraa vuodelle 2022 konseptin, jossa palkitaan aidosti hyviä vastuullisia tekoja tehnyt kuluttaja aina kvartaaleittain, neljä kertaa vuodessa.
Kotimaisen hunajan kuluttaminen edistää merkittävästi Suomen luonnon hyvinvointia. Hunajan monipuolinen käyttö on hyväksi ihmiselle itselleen, mutta se jättää myös mehiläisten pölytyshyödyn paikalliseen lähiluontoon. Kampanjan tarkoituksena on kerätä uudenlaisia, hyviä vinkkejä hunajan hyödyntämiseen ja esimerkiksi hunajapurkkien kierrätykseen ja jatkokäyttöön.
Hunajayhtymän Aidon hyvän tekijä -konsepti pohjautuu yritykseen neljään arvoon aitous, vihreys, kotimaisuus ja yrittäjyys. Neljä kertaa vuodessa palkittava ”Aidon hyvän tekijä” on henkilö tai yhteisö, joka on omalla toiminnallaan osoittanut ympäristövastuullisuutta ja vihreiden arvojen kunnioittamista. Aidon hyvän tekijä voi olla myös kotimaista työtä ja yrittäjyyttä edesauttava kuluttaja tai jonkin muun merkittävän aidon hyvän teon tehnyt henkilö.
Aidon hyvän tekijälle palkintoja ja näkyvyyttä
Aidon hyvän tekijä palkitaan Hunajayhtymän tuotepalkinnoilla ja hänen hyvistä teoistaan viestitään Hunajayhtymän verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Tarkoituksena on jakaa positiivisia, hyvän mielen artikkeleita, jotka kannustavat sekä ympäristöä hyödyttäviin ekotekoihin että lähimmäisiä tai muita ihmisiä ilahduttaviin toimiin.
Kilpailuun osallistuvat henkilöt sitoutuvat antamaan Hunajayhtymälle voitosta viestimisen tueksi haastattelu- ja kuvamateriaalia. Voit ehdottaa kilpailuun myös ystäviäsi, tuttaviasi tai muita ansioituneita aidon hyvän tekijöitä. Hunajayhtymän sisäinen raati valitsee voittajan ilmoittautuneiden joukosta.
Kilpailut lanseerataan Hunajayhtymän Facebook ja Instagram-tileillä aina kolmen kuukauden välein.
Ensimmäinen Aidon hyvän tekijä -kilpailu julkaistaan joulukuun alussa.