Hunajayhtymän yritysstrategia

Hunajayhtymä on kasvava, kansainvälinen ja taloudellisesti kannattava yritys, jonka läpinäkyvässä liiketoiminnassa korostuu eettisyys ja vastuu ympäristöstä. Yrityksen liikevaihto kaksinkertaistuu seuraavan kymmenen vuoden aikana. 

Visionamme 

on tehdä kotimaisesta hunajasta hittituote ja suomalaisen luonnon pelastaja, joka kuuluu jokaisen päivän ravintoympyrään.

Missionamme

on tarjota asiakkaillemme alan monipuolisin tuotevalikoima ja toimia suomalaisen mehiläisen edunvalvojana. Haluamme tuoda Suomen luonnon lähelle asiakasta ja antaa hänelle mahdollisuus vaikuttaa tuotteidemme kautta ympäristön tilaan ja kukkeuteen.

 

Strategiamme

 

Hunajayhtymän liiketoiminta rakentuu monipuolisen hunajavalikoiman sekä päivittäistavarakaupan ja elintarviketeollisuuden laadukkaan ja ketterän palvelun varaan. Tarjoamme kuluttajille suoran toiminnan välineen vastuulliselle ja vihreälle ostopolulle. Yritysasiakkaillemme jaamme hunaja-alan erikoisosaamista omien tuotantoprosessiensa kehittämiseen. 

Hunajayhtymän raaka-ainehankinta perustuu ammattimaisesti toimivien mehiläishoitajien SOPIMUSTUOTANTOON sekä tytäryhtiön hunajan OMATUOTANTOON. Hunajan omatuotanto nostetaan nopeasti 40–50 tonnin vuosivolyymiin, minkä jälkeen tuotannon määrällä turvataan hunajanmyynnin kasvu ja riittävän puskurivaraston ylläpitäminen. Yrityksellä on vastuullinen ja läpinäkyvä hunajanhankintaketju, josta myös viestitään kuluttajille muun muassa jäljitettävyyspalvelun avulla.

 

Vahva brändi ja tarina tuo kasvua

 

Yrityksen liikevaihto kaksinkertaistuu seuraavan kymmenen vuoden aikana. Haemme kasvua ja kannattavuutta hunajan tuotteistamisella, kärkituotteiden ja yhtiön brändäämisellä sekä viemällä maailman pohjoisimman hunajantuotantomaan tuotteita ulkomaisille niche-markkinoille. Hunajayhtymän brändi rakentuu vahvasti suomalaisen hunajan makuun, laatuun ja alkuperään. Pitkä historia ja alan ainutlaatuinen osaaminen ovat tärkeä osa bränditarinaamme.

 

Seisomme tuottajiemme puolella

 

Toimintamme on läpinäkyvää sekä kotimaisella että ulkomaisella markkinalla ja ympäristövastuu korostuu kaikissa prosesseissamme. Hunajayhtymä tekee myös uutterasti työtä suomalaisen ammattimaisen hunajantuotannon olosuhteiden parantamiseksi ylläpitämällä hyviä yhteiskunnallisia suhteita suomalaisiin päättäjiin ja virkakuntaan.

 

Tuemme yrityksen sopimustuottajia kasvattamaan hunajantuotantoaan ripeästi ja kannattavasti räätälöidyillä investointi- ja maksusuunnitelmilla. Sopimustuottajille järjestetään tarvittaessa myös ammattitaitoa kohentavaa koulutusta ja tiedotusta. Erityistä huomiota kiinnitetään hunajatilityksien täsmälliseen maksuaikaan, joka on tärkein luotettavuuden mittari tuottajien keskuudessa.

 

Arvomme

 

Hunajayhtymän arvot

Aitous on tuotteemme perusta. Tuotamme ja pakkaamme vain aitoa ja puhdasta luonnontuotetta, läpinäkyvästi ja vastuullisesti. Kaikki toimintamme vaiheet on standardoitu korkea- ja tasalaatuisen lopputuotteen saavuttamiseksi.

Vihreys on työmme suurin ajuri. Haluamme pelastaa maailman, kattaa ruokapöytiin rikasta kasvisatoa ja nähdä vehreää luontoa jokaisella silmäniskulla. Eettisesti tuotettu hunaja ja sen käytön monipuolistaminen on tehokkain aseemme ympäristömme hyvinvointiin.

Kotimaisuus edustaa meille puhtautta ja juurevuutta. Suomalaisesta maaperästä ja ympäristöstä kumpuava raaka-aine purkitetaan kotimaisessa yrityksessä suomalaisen työn voimin. Sinivalkoinen hunaja on todisteemme kotimaisesta osaamisesta eri osa-alueilla.

Yrittäjyys merkitsee toimintamme edellytystä. Takanamme seisoo iso pientuottajien verkosto, joka luottaa elinkeinonsa käsiimme. Huolehdimme siitä, että sopimustuottajamme saavat meiltä yrittäjinä leipänsä. Haluamme kasvattaa vastuullisen käsityöammatin arvostusta ja alan ymmärrystä.

 

Hunajayhtymä Fonecta Finderissa

 

Hunajayhtymä – Aidon hyvän tekijä

 

Hunajayhtymän slogan ”Aidon hyvän tekijä” viittaa ensisijaisesti maistuvaan ja hyvään hunajaan, mutta se viestii myös vastuullisuudesta eri yhteyksissä. Aidon hyvän tekeminen ohjaa kaikkea Hunajayhtymän toimintaa, mutta ensisijaisesti sillä halutaan edistää mehiläisten avulla luonnon monimuotoisuutta, kukkeutta ja vehreyttä. Hunajayhtymän hunaja tuo Suomen luonnon lähelle asiakasta ja antaa kuluttajalle mahdollisuuden vaikuttaa tuotteita käyttämällä ympäristön hyvinvointiin. Slogan kuvastaa Hunajayhtymän arvoja (aitous, vihreys, kotimaisuus, yrittäjyys) ja kertoo hunajan kulutuksen kasvattamisen mahdollisuuksista koko yhteiskunnassa. Hunajan käyttäminen laajasti makeuttajana saattaa olla jopa kansanterveydellisesti merkittävää ja sen lisäksi se tukee suomalaista työtä ja yrittäjyyttä.

 

Hunajayhtymän tuotteet tuovat aidosti hyvää oloa. Kyse voi olla makuelämyksestä, kauneudenhoidosta tai fyysisestä hyvinvoinnista, mutta samalla jokainen käytetty pakkaus pölyttää luontoa paremmaksi. Tämä viesti ansaitsee huomattavasti nykyistä suuremman roolin ja toivomme sen toimivan kannusteena hunajan kulutuksen kasvattamisessa. Kaikkea ei nykypäivänä voi käyttää hyvällä omallatunnolla, mutta meidän tapauksessa jokainen lusikallinen pelastaa palan maailmaa ja tekee mehiläistarhaajien tärkeästä työstä kannattavampaa”, kommentoi Hunajayhtymän brändi- ja markkinointijohtaja Gidde Lönnmark.

 

Shopping Cart
Vieritä ylös